Boeing 787: Az első R&R Trent 1000 hajtómű start
Május 21-én nyugati-parti idő szerint délután fél 1-kor megtörtént az első saját, teljesen a repülőgép rendszerei által vezérelt hajtóműindítás.
Ez azt jelenti hogy a motor-starthoz a 787-es a saját APU-ját használta (Hamilton Sundstrand Auxiliary Power System), és nem pedig egy külső Air Starter járművet.
A Boeing közlése szerint a trent 1000-es mintegy 40 perces futása alatt a különféle teljesítményű próbák az alapvető rendszerek tesztelésére irányultak.
A flight test team végrehajtott vibrációs próbákat és leállítási procedúrákat is.
A helyszínen jelenlévő "fültanúk" szerint a hajtómű hangja fele akkora, mint a legendás 747-esnek és kb. egy negyedét teszi ki a 777-esének. Ez utóbbi nem is csoda, hiszen a tripla hetes büszkélkedhet a világ legnagyobb átmérőjű hajtóműveivel.
Egy új hajtómű első indításakor, az égéstérből jellegzetes féhér füst távozik. Ennek oka, hogy ilyenkor elég a hajtómű belsejében lévő kenőolaj.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.